1-12-2016

Collega Danny wint titel Schoonmaker van het Jaar

Treinschoonmaker Danny Jalhay is uitgeroepen tot Schoonmaker van het Jaar! In het sprookjesachtige decor van kasteel Henkenshage in St. Oedenrode maakte de jury van de Golden Service Awards de uitslag bekend. “Danny heeft schoonmaak op Maastricht CS een gezicht gegeven.”

Tijdens een feestelijke receptie ontving de Maastrichtenaar de schitterende, kristallen bokaal. Volgens de jury onderscheidt Danny zich door zijn enorme inzet en betrokkenheid. “Danny is het visitekaartje van Hago Rail Services op Maastricht CS. Al 12,5 jaar gaat deze schoonmaker voor maar één ding: een schone reis voor de treinreiziger. Hij werkt resultaatgericht, is zeer betrokken bij de klant én zijn collega's, een echte aanpakker en altijd stipt op tijd.”

 

Zo kennen we Danny inderdaad. Als een wervelwind vliegt hij door de trein om los vuil te verwijderen, prullenbakken te legen, vlekken te verwijderen en toiletten te reinigen.

Naast ambassadeur is Danny ook Hago Rail Services’ wandelende Wikipedia. Eric Vergossen, leidinggevende: “Hij is compleet bezeten van treinen: materieeltypen, aandrijvingen, onderstellen, bekleding, typen vloer… Hebben we een vraag, dan bellen we Danny!”

“En behalve dat hij veel weet, doet hij ook veel. Het is een echte aanpakker. Hij is er altijd en is zeer betrokken bij zijn werk. Hij krijgt letterlijk buikpijn als hij er niet in slaagt een trein weer schoon het spoor op laten gaan.”

Supertrots
Directeur Hago Rail Services, Michel Möller, is supertrots. “Danny is de verpersoonlijking van betekenisvol werk. Bij hem staat de reiziger op 1. Altijd. Hij maakt resultaatgericht schoon, waarbij hij continu door de bril van de passagier kijkt. Wat zie ik als ik instap, op het balkon sta, de coupé inloop? Vervolgens inventariseert hij wat nodig is, voordat hij aan de slag gaat. Waarbij een schone zitplaats en schoon toilet prioriteit hebben.”

“Door zijn uitgebreide kennis van treintypes, weet hij precies welke schoonmaakaanpak tot het beste resultaat leidt voor die specifieke trein. Een topper en ware ambassadeur voor het vak!”

Hago trakteerde de winnaar op een weekendje weg en de NS liet een langgekoesterde droom uitkomen door hem een dagje conducteur cadeau te doen. Danny: “Geweldig!! Wat een feest!"

The Golden Service Awards
The Golden Service Awards bekronen opmerkelijke prestaties in de schoonmaaksector. De bedoeling van de awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit binnen de sector. Een stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers.