Care on Track

Omdat de NS reizigers zo snel mogelijk van A naar B wil vervoeren wordt de tijd dat een trein stilstaat om reizigers in- en uit te laten stappen steeds korter. Hierdoor is er ook minder tijd om de trein tijdens de dienst te reinigen. Hago Rail Services is daarom een nieuwe service gestart: Care on Track.

Doel van Care on Track is de vervuiling op de trein zo laag mogelijk te houden en de reiziger een prettige, comfortabele reis bieden. De schoonmakers halen tijdens de rit zoveel mogelijk los vuil op, legen prullenbakken en verwijderen storende vlekken van vloeren, ramen en tafeltjes. Op deze manier hebben de schoonmakers op de eindpunten van het traject voldoende tijd voor bijvoorbeeld gerichtere schoonmaak, zoals het reinigen van de toiletten, vloeren en het aanvullen van sanitaire artikelen.

Blije reizigers
Reizigers waarderen Care on Track. Sinds de inzet van de nieuwe service, is de klanttevredenheid gestegen van 58% naar 71% op het trajectdeel dat de schoonmakers meereizen. Reizigers beoordelen de treinreis als schoner, comfortabeler, sfeervoller en met vriendelijk personeel.

Afval gehalveerd
Prettige bijkomstigheid is dat met de invoering van Care on Track de hoeveelheid vuil die schoonmakers uit een trein halen gehalveerd is. Zien opruimen, doet opruimen blijkbaar. Reizigers zijn zich meer bewust van hun vervuiling. Ze nemen hun vuil mee de trein uit om het op het perron (gescheiden) weg te gooien. Waarmee we bijdragen aan het verkleinen van de afvalberg. Een win-win-stuatie.

 

Deel dit artikel: